”Lakanen på hotell-rummet var för vita”

Publicerad 2014-05-14

Gästernas knäppaste klagomål

”Fyll toan med mineralvatten och badkaret med chokladmjölk.”

”Min hund var inte nöjd med vistelsen – jag vill ha pengarna tillbaka.”

En del hotellgäster är ganska besvärliga typer.

Här är tio av de märkligaste önskemålen – och tio knäppaste klagomålen.

Det är resesökmotorn Skyscanner som låtit sammanställa den senaste listan med krav och klagomål från hotellgäster världen över. Personal från hotell i 49 länder har fått berätta om de ovanligaste önskemålen och klagomålen de råkat ut för.

Bland ovanliga önskemål märks en gäst som önskade sig ljudet av getbjällror på rummet för att kunna somna. En annan efterfrågade en död mus och en tredje ville bara ha högerben från kycklingar att mumsa på.

Men frågan är om inte priset i märkliga önskemål tas av den gäst som i en annan undersökning häromåret krävde att få ett spöke levererat till rummet!

Skyllde på hunden

Gäster som förklarade sig missnöjda med sin hotellvistelse visar också på en närmast osannolik uppfinningsrikedom när det gäller att hitta på anledningar, enligt Skyscanners lista.

”Min flickvän snarkar för högt – vi vill ha rabatt” är en.

”Min hund är inte nöjd – jag vill ha pengarna tillbaka” är en annan.

I restaurangen har gäster klagat på allt från att det inte fanns något köttalternativ på den vegetariska menyn till att kyparen var för snygg.

Personalens hämnd

– De här resultaten säger en del om hur långt hotellpersonal är beredd att gå för att göra gästen nöjd – det tog nog sin tid att fylla ett helt badkar med honung. Med tanke på listan över klagomålen är dagens resenärer uppenbarligen kräsna och vill få ut mesta möjliga av sin hotellvistelse, säger Annica Jansson, Nordenchef på Skyscanner.

Men se till att inte bli för besvärlig – häromåret avslöjade en före detta hotellanställd sex metoder som uppretad hotellpersonal använder för att hämnas på besvärliga gäster.

Se också upp med vad du plockar med dig från hotellrummet, annars kanske du kvalar in bland världens värsta hotellgäster.

Det är för övrigt inte bara hotellgäster som kan vara påfrestande. Kolla in de knäppaste klagomålen på kryssningsfartygen.

Följ ämnen i artikeln