Sportbladet satsar på travfesterna

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-07-09

Aftonbladet fortsätter sin storsatsning på trav.

Under sommarens samtliga travfester finns Sportbladet på plats.

– Satsningen är ett led i att aktivera vårt huvudsponsorskap av V75, säger Jonas Algotsson, projektledare.

Örjan Kilhström och hästen Swept To Victory. Ekipaget vann Sportbladets lopp i lördags under V75-tävlingarna i Halmstad. På hästens rygg sitter det klassiska Sportbladet-täcke.

Som huvudsponsor till V75 har Aftonbladet beslutat att göra en satsning under sommarens stora travfester. Med början i helgen med V75- tävlingarna på Halmstadtravet och fortsätter sommarturnén till Årjäng, Axevalla, Hugo Åbergs Memorial på Jägersro och Sundsvall Open Trot på Bergsåker.

Tidningen kommer att ingå i entrépriset och det är den största delen i satsningen.

– Alla dagar tävlingarna går på respektive bana ingår Aftonbladet i entrépriset. Vi gör det för att få ut tidningen gratis till folk så att de ser hur duktiga vi är på att just bevaka travet, säger Jonas Algotsson, projektledare.

Det kommer även att finnas eventtält, tävlingar och aktiviteter under V75 dagarna.

Ett eget lopp

Aftonbladet kommer också att ha ett eget lopp under V75-dagarna.

– Vi döper ett lopp per V75 omgång till Sportbladets lopp och förser vinnande häst med det redan nu klassiska rosa segertäcket. Tränare, ägare och körsven får också en fullproppad Sportbladet-bag som pris. Örjan Kihlström fick priset i lördags, säger Jonas Algotsson och fortsätter:

– Satsningen är ett led i att aktivera vårt huvudsponsorskap av V75. Vi vill låta travpubliken testa vår tidning och se hur mycket vi skriver om trav. Förhoppningsvis kommer också våra experter med Björn Goop, Ludde och Stig H Johansson leda läsarna till nya vinster. Sportbladet satsar på att vara den bästa travtidningen i Sverige.