De kommer pryda ”Bajens” tröja

Publicerad 2013-07-22

Lovar ekonomiska förstärkningar

I en halv säsong har Hammarby spelat med ett vitt vakuum på bröstet.

Nu står det klart Herbalife blir klubbens nya tröjsponsor.

– Det ger stärkta finansiella muskler för klubben, säger AEG-representanten Peter Samuels.

Följ ämnen

Det är AEG, delägare i Hammarby, som har ingått ett samarbete med amerikanska ”friskvårdsföretaget” Herbalife.

Deras logga kommer att pryda flera AEG-klubbars tröjor, bland annat Hammarbys.

Från läsk till friskvård

Hammarby har tidigare spelat med läskdrycken Pepsis logga på bröstet.

– Vi är mycket glada över att ha en sponsor som kommer att underlätta ytterligare investeringar i vår klubb. Herbalife är en välkänd sponsor av flera fotbollsklubbar och vi är övertygade om att vi kommer att ha en god relation som kommer att gynna oss båda, säger klubbens vd Henrik Kindlund i ett pressmeddelande.

”Stärkta finansiella muskler”

Paul Samuels, representant för AEG och styrelseledamot i Hammarby, menar att det kommer att komma in mer pengar i klubben.

– Det ger stärkta finansiella muskler för klubben och ännu viktigare erbjuder det större samverkan mellan Hammarby och LA Galaxy. Vi är mycket glada över att ha tecknat detta globala samarbetsavtal och frukten av det kommer utan tvekan att märkas, säger han.

Avtalet gäller i 3,5 år.

Följ ämnen i artikeln