Johaughånet bra för matbutikens affärer

Publicerad 2016-10-23

Marknadschefen: ”En succé”

I Finland hånade matvarukedjan Lidl Therese Johaug med ett erbjudande om gratis läppbalsam om man köpte norsk lax.

En succé:

– Kunderna strömmade till butikerna för att köpa lax, säger marknadschef Seppo Niemelä till Dagbladet.

Therese Johaugs positiva dopningsprov väcker känslor över hela skidvärlden. I Finland har både stjärnor och landslagsläkare öppet tvivlat på stjärnans historia och intresset kring fallet har varit stort.

Något matvarukedjan Lidl snappade upp i en uppmärksammad kampanj under torsdagen där man erbjöd kunderna gratis läppbalsam om man köpte norsk lax.

”En succé”

Och att pika Johaug är bra för affärerna, skulle det visa sig.

– Vi är väldigt nöjda med hur kampanjen gick. Vi fick massa positiv feedback. All respons i Finland var väldigt positiv. Flera har sagt att kampanjen både var aktuell och rolig, säger marknadschef Seppo Niemelä till Dagbladet och fortsätter:

– Kunderna strömmade till butikerna för att köpa lax så vi måste säga att det var en succé.

Följ ämnen i artikeln