Vilken succé!

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2010-02-08

Läsarna hyllar nya nöjessatsningen

Nya Nöjesbladet är inte bara större, snyggare och bättre.

Det är en läsarsuccé också.

Hösten 2008 lanserade Aftonbladet storsatsningen Nöjesbladet. Nu toppas formen.

I går var det premiär för nya Nöjesbladet. Tjockare, snyggare och bättre.

Tanken är att varje fredag ge Aftonbladets läsare en extra tidning fullmatad med nyheter, recensioner och intervjuer från nöjesvärlden.

Och det tycks har lyckats.

– Snygg tidning, den ser skitbra ut! Upplägget är väldigt enkelt och organiserat, smart lösning med alla tema­blocken, säger läsaren Sophia Svensson, 20.

Positiv respons

Klas Lindberg, 34, nöjeschef på Aftonbladet är nöjd över reaktionerna:

– Ja, gratulationerna har runnit in hela dagen. Det känns otroligt. Jag har fått mejl och telefonsamtal både från kollegor och andra tidningsmakare. Men framför allt från mängder av läsare!

– Det har varit en ofattbart positiv respons, säger han.

Följ ämnen i artikeln