Aftonbladet köper Kundkraft AB

Uppdaterad 2021-08-05 | Publicerad 2009-02-02

Nya webbtjänsten kan göra din el billigare

SPARA PENGAR ”Många skulle spara tusentals kronor på att låta Kundkraft sköta deras elupphandling”, säger vd:n Thorbjörn Kjaergaard.

Aftonbladet fortsätter att stå på konsumenternas sida.

Koncernen köper nu AB som hjälper dig att teckna det billigaste elabonnemanget.

Mats Eriksson, vd Tilläxtmedier.

Blocket, Hitta, Byt Bil och Prisjakt är några av Aftonbladet succéföretag.

Nu får familjen ett tillskott:

som är landets ledande elupphandlingstjänst för konsumenter.

Kundkraft kommer att hjälpa våra läsare både i tidning och på nätet att spara pengar på el, säger Mats Eriksson, vd för Aftonbladet Tillväxtmedier.

Förhandlar fram elavtal

Genom ett enkelt webbformulär ger du Kundkraft fullmakt att förhandla åt dig. Varje gång avtalstiden går ut sker automatiskt en ny förhandling.

– Det elbolag som bjuder lägst pris får köpa kunderna av oss, säger Thorbjörn Kjaergaard, vd för Kundkraft.

Tjänsten är gratis

Eftersom företaget har 45 000 medlemmar är förhandlings-positionen stark. Exempelvis har man förhandlat bort den fasta avgiften på el-abonnemang för sina kunder.

Trots att det lönar sig att vara aktiv är många svenskar passiva när de köper el.

– Över en miljon hushåll har tillsvidareavtal med sina el-leverantörer. De skulle spara tusentals kronor på att låta Kundkraft sköta deras elupphandling, säger Thorbjörn Kjaer-gaard.

Tjänsten kostar inget för Kundkrafts medlemmar.

– Vi tar i stället ut en avgift från el-leverantören.

Allt om
Stockholm

Följ ämnen i artikeln