LÄS CHATTEN: Vett och etikett i kassan – hur är du som kund?

Publicerad 2024-02-18

Johannas chef tvingas försvarar personalen mot aggressiva kunder.

Johanna, 22, vittnar om utskällningar och trakasserier från kunder på jobbet i matbutiken.

Hur beter du dig när du handlar, går på restaurang eller bor på hotell? Säger du ifrån om någon beter sig illa mot servicepersonal?

Läs läsarnas chatt om hyfs och ohyfs i kassan!

Hur är ditt kassavett? Chatta med oss!

Denna chatt är stängd.

  • Nora Fernstedt
    18 feb21.10

    TACK alla läsare för stort engagemang här i chatten!

    Nu får vi tyvärr avsluta för den här gången.

    Fortsätt vara fina mot varandra!

  • 18 feb21.07

    Har alltid haft attityden att kassapersonal skäller man inte på

    Det är högst upp i hirearkin som kritik ska riktas

    Kassapersonal frågar man om saker

    Men visst kan man be att de inte kör ihop på bandet om det är ömtåliga saker

    Men skälla

    Not

    Litreb
  • 18 feb21.06

    Jobbar själv inom service. Upplever att kunderna som säger "kunden har alltid rätt" oftast är de som har fel och som även är otrevligast. Har fått ta så mycket skit för saker som vi inte ens kan påverka, folk som skäller ut oss för att vi inte har exakt deras produkt hemma och en hemsk "lilla gumman" attityd mot tjejer från äldre män. Har upplevt både mordhot, våld, trakasserier och mycket annat från kunder.

    Anna
  • 18 feb21.06

    Jag visar respekt för folk oavsett yrke. Jobbar själv inom service och det är förvånansvärt många som är sååååå galet otrevliga!

    Erica S
  • 18 feb21.05

    Klart man ryter till om någon i kön beter sig som ett svin

    Erik

Följ ämnen i artikeln