Porrbluff ska sälja film åt TV4

Uppdaterad 2018-08-23 | Publicerad 2005-03-01

Lockar med sexrubriker för att tjäna pengar på Paradise Hotels hemsida

”Så här låter Lee-Britt när det går för henne.”

Så lockar TV4 med sex och porr för att sälja filmer från ”Paradise Hotel” på internet.

För 30 kronor kan alla - även barn - titta på filmerna.

”Paradise Hotel” är en av TV4:s stora vårsatsningar och sänds fem dagar i veckan.

På dokusåpans hemsida på internet kan man betala för att se extramaterial i form av korta filmsnuttar. För 30 kronor får man tillgång till samtliga videofilmer under hela våren.

Den som surfar in på TV4:s hemsida för ””Paradise Hotel” kan lätt tro att man har hamnat på en porrsajt.

Med rubriker som ”Lee-Britt porrar sig”, ”Camilla och Greg visar sina favoritställningar”, ”Tjejer som är bra på att dansa är bra på att ******”, säljs filmklippen.

Fejkar orgasm

”Så låter Lee-Britt när det går för henne” visar Lee-Britt Higgins när hon mycket naturtroget stönar och åmar sig när hon visar de andra deltagarna en fejkad orgasm.

Men filmerna är i de flesta fall tagna från situationer när deltagarna leker charader eller ”sanning och konsekvens”.

Henrik Camitz är en av deltagarna som reagerat på filmrubrikerna. Han upptäckte att han själv fanns med under rubriken ”Henrik naken”.

-Jag fick en chock när jag var med naken. Jag tog upp det med TV4 och då skrev de om rubriken till ”Henrik och Andreas pratar”.

Barn har tillträde

Det finns ingen åldersgräns för att köpa klippen, och eftersom de 30 kronorna kan betalas med ett sms behövs heller ingen tillåtelse att använda en förälders kontokort. Aftonbladet loggar in som åttaåring utan problem.

Företaget TV4 Bredband gör ”Paradise Hotels” webbsida. Nytillträdda chefredaktören Kajsa Eriksson vill inte svara på frågor, utan lämnar över ansvaret till redaktören Sven Akselson.

”Speglar innehållet”

Vem ska lockas av rubriken ”Så här låter Lee-Britt när hon får orgasm?

- De som tittar på ”Paradise Hotel”.

Varför så grova rubriker?

-Rubrikerna speglar innehållet i klippet. De leker relationslekar i programmet och det är det som visas. Jag tycker inte att de är grova, de säger vad klippet innehåller.

Det är ingen åldersgräns för att köpa de här klippen?

-Precis om programmet så vänder sig sajten till folk över 15 år, det är vår målgrupp.

Hade klippen sålt sämre med mer nedtonade rubriker?

-Det har jag ingen aning om.

Många av klippen visar ju olika lekar. Borde inte det framgå i rubriken?

- Det kanske det borde, det har jag inte tänkt på.

Tidigare artiklar

Karin Wik

Följ ämnen i artikeln