Ett förlorat slag

Uppdaterad 2014-09-22 | Publicerad 2011-03-18

Battle: Los Angeles är inte ens värt 45 minuter av din tid

På bilden: varenda FPS de senaste sex åren.

FPS Det är en sedan länge etablerad sanning att dagens underhållningsprodukter slåss inte bara om våra pengar, utan främst om vår tid.

Det blir ett slag som visar sig vara för svårt för ”Battle: Los Angeles”.

Inte ens en timme långt

Filmversionen, som har fått rätt ruttna recensioner överlag, erbjuder närmare två timmars ”underhållning” för under hundringen. Spelet går i rätt riktning genom att nöja sig med 45 minuters trött pangande för samma pris – som om det vore medvetet om att det omöjligen skulle kunna göra anspråk på mer av vår tid.

Dessvärre är det så tomt på innehåll att det knappt går att recensera. Man skjuter samma sorts standardfiende om och om igen med samma tre standardvapen i samma deprimerande standardmiljöer.

Konstant déja vu

Varenda knapptryckning ger en kraftig déjà vu-rekyl; det är som om man bett en slumpgenerator sammanfatta de senaste tio årens militär-FPS om rymdinvasioner.

Jag uppskattar att ”Battle: Los Angeles” fattar sig kort; problemet är att man glömt vad det försökt säga så fort det är över.

I kriget om mina minuter krävs tyvärr lite tyngre eldkraft än så.

Följ Spela!

Vill du också ha koll på när vi publicerat nya recensioner, förtittar, krönikor och reportage?

Du kan följa Spela på både Twitter och Facebook.

Följ oss på Twitter här!

Följ oss på Facebook här!