Jean Claude Van Dammes episka split gör succé

Publicerad 2013-11-15

Jean Claude Van Dammes reklamfilm för Volvo slår världen med häpnad. Just nu är filmen den mest delade i hela världen, alla kategorier.

Enligt Unruly Media, ett företag som jobbar med viral marknadsföring, är skådisen Jean Claude Van Dammes "epic split" världens mest delade film.

– Den slår alla musikvideos, filmtrailers, bebisar också vidare, säger Lance Traore, vd på företaget, i ett pressmeddelande.

Filmen, som är en reklam för Volvos nya lastbilar, släpptes igår och har nu tagit över internet världen över.

Skådespelaren, som bär smeknamnet ”Muscles from brussels”, är en känd kampsportare som gjort massvis med filmer.

Svenskar populära

Detta är inte första gången ett svenskt bilföretag skapar rubriker med sina reklamer. Tidigare har bland annat Saab producerat flera reklamfilmer som blivit populära. Bandet fick Laura en hit med låten "Realease Me" efter att den varit med i en reklam för en av Saabs bilar.