Bryter samarbetet med Margaux Dietz – efter kritiserade videon

Stronger tar avstånd från influencern

Publicerad 2022-11-06

Margaux Dietz bar kläder av märket Stronger i sin hårt kritiserade Youtube-video.

Nu har klädföretaget avslutat reklamsamarbetet med henne.

”Som vi redan nämnt är våra värderingar av högsta vikt för oss och vi ser därför inte att vi kan fortsätta samarbeta med Margaux”, skriver de på Instagram.

Influencern Margaux Dietz, 32, publicerade en kontroversiell video på sin Youtube-kanal där hon filmade och skrattade åt en man som låg utslagen utanför hennes lägenhetsdörr.

Kritiken blev massiv på sociala medier, och Dietz tog därför ner videon och bad sedan om ursäkt i ett inlägg på Instagram.

I klippet bar hon kläder av märket Stronger, som hon har haft ett reklamsamarbete med.

Men nu är det slut med det. Klädföretaget väljer att bryta med influencern, vilket tidningen Resumé var först med att rapportera om.

”Som vi redan nämnt så är våra värderingar av högsta vikt för oss och vi ser därför inte att vi kan fortsätta vårt samarbete med Margaux”, skriver de i en kommentar på Instagram på lördagskvällen.

Margaux Dietz.

Pressades av följare

Flera personer har krävt att Stronger ska agera efter den kritiserade videon.

Tidigare under lördagen skrev företaget att det pågick en ”tät dialog med Margaux och hennes management om framtiden då detta verkligen försvårar vårt samarbete framöver”.

”Stronger tar dock helt avstånd från klippet som florerat då det strider mot Strongers värdegrund som vi arbetar med både internt och externt”, skrev de då.

Följ ämnen i artikeln