Margaux Dietz nya jobb – går in i AI-branschen

Efter Youtubeskandalen

Publicerad 2024-02-01

Influencern och entreprenören Margaux Dietz har ett nytt jobb.

Nu blir hon delägare i ett hajpat AI-företag.

– Det kändes så lockande, säger hon till Breakit.

Influencern och entreprenören Margaux Dietz, 33, testar vingarna i en ny bransch.

Nu har hon rekryterats som delägare till det hajpade företager ”Hypertype” som är verksamt inom AI-branschen, rapporterar Breakit.

– Att Hypertype är ett globalt AI-bolag grundat av två unga kvinnor här i Stockholm, gjorde det ännu mer lockande för mig att gå in som delägare och partner, säger hon till sajten.

Margaux Dietz.

Fokus på sälj och marknadsföring

Influencern har tidigare jobbat med sälj och marknadsföring vilket också är det hon kommer att arbeta med på Hypertype.

Företaget sysslar med att analysera företagsdata och erbjuder verktyg för att formulera anpassade och personliga mejlsvar till kunder.

Dietz har sedan tidigare investerat i olika techbolag.

Margaux Dietz.

Försvann efter kritikstormen

Tidigare har det stormat ordentligt kring Margaux Dietz.

Detta efter att hon filmade en till synes utslagen och blodig man utanför sin lägenhetsdörr och la ut klippet på Youtube i en vlogg.

Efter detta drabbades hon av massiva kritik och hat på sociala medier och flera företag avslutade sina reklamsamarbeten med influencern.

Dietz tappade tusentals följare och drog sig undan från offentligheten under en tid, men i dag är hon aktiv på sociala medier igen.

”Jag brast i ansvar och kommer nu att rannsaka mig själv för att det inte ska upprepas”, skrev hon i ett uttalande.

Följ ämnen i artikeln