Beyoncé – samma tuffhet, samma nakenhet och sexighet

Publicerad 2013-02-04

Från ghetto-fab-trenden till lack och läder i halvtid på Super Bowl inatt. Superstjärnan Beyoncé slutar aldrig att överraska när det kommer till scenkläder.

–Det bara finns en diva i showen, inte tre, det är Beyoncé och hennes kläder i fokus och hon behöver inte anpassa sig efter de andra, säger Nina Johansson, Sofis modes expert.

Nina Johansson, modeexpert, Sofis mode. FOTO: Sara Ringström

Vi har sett henne på Globen och Scandinavium och på Super Bowls gigantiska scen i New Orleans inatt. Beyoncé Knowels som sedan flera år tillbaka har gått sin egen väg när det gäller musik har även tagit kontrollen över sina scenoutfits.

När hon tog över Super Bowl–scenen inatt gjorde hon det iklädd i svart läder och spetskostym designad av Rubin Singer.

En kvinna med makt, fokus och ohämmad sexualitet. Inte olikt Beyoncé Knowles själv var utgångspunkten när både stjärndesignern och Beyoncé skulle snickra på hur kostymen skulle se ut skriver InStyle.

"Samma sexighet"

Men annat var det för cirka tio år sedan. När Beyoncé startade sin sångkarriär gjorde hon det ihop med Kelly Rowland och Michelle Williams och det var mamman som såg till att tjejerna skulle gå bra ihop på scenen när det gällde kläder.

–På den tiden då mamma Knowles gjorde Destiny's scenkläder var det som en cirkusshow varje dag, gärna med inslag av ghetto-fab-trenden. Tjejerna sågs alltid ihop och de var alltid matchade. Numera är det fortfarande glitter, glamour och show men det är en kvinnligare sida vi ser, säger Nina Johansson.

–Då var det mamma som designade och sydde, i dag är det Jean-Paul Gaultier eller Versace.

Vilken är den största förändringen skulle du säga?

–En stor förändring är att det bara finns en diva i showen, inte tre, det är Beyoncé och hennes kläder i fokus och hon behöver inte anpassa sig efter de andra. Men det är samma bling-bling, samma tuffhet, samma nakenhet och sexighet som Beyoncé strävar efter. Då som nu.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln