Miranda Kerr nytt ansikte för Net-à-Porter

Publicerad 2013-06-24

Den före detta Victoria's Secret–ängeln Miranda Kerr är Net-à-Porters nya stjärna. Supermodellen som en gång i tiden bar en behå värd 2,5 miljoner dollar på en av Victoria's Secrets modeshower visar nu superheta badkläder för den stora shoppingsajten.

Det har gått cirka två månader sedan den 30-åriga supermodellen och mamman till sonen Flynn, 2, valde att sluta som Victoria's Secrets ängel. Det har spekulerats i att Kerr har börjat bli för gammal för det globala märket och inte längre är ett ansikte som säljer lika bra, något som Ed Razek, marknadschef för Victoria's Secret, bestämt förnekat.

– Miranda är en av de bästa modellerna i branschen och en av de mest populära. Mirandas andra åtaganden har hållit henne borta från oss under några år men för mig kommer hon alltid att vara en ängel, sa han tidigare i våras.

Kerr, som enligt tidningen Forbes är en av världens bäst betalda supermodeller, var ett av offren för The bling ring – lyxligan som plundrade flera Hollywoodstjärnors hem i Los Angeles oktober 2008 och augusti 2009 och vars framfart nu filmatiserats av superregissören Sofia Coppola.

Men att ligan bröt sig in i hennes hem och stal såväl underkläder som en klockkollektion värd flera hundra tusen dollar tillhörande hennes make Orlando Bloom var knappast något som upprörde Miranda Kerr.

– Jag är inte fäst vid materiella saker. Det kunde ha hänt värre saker, säger supermodellen i en intervju med Net-á-Porter egen tidning.

Kolla in badkollektionen i bildspelet.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln