Gisele Bündchen: ”Att ha brister är vackert”

Uppdaterad 2013-06-03 | Publicerad 2013-05-27

Supermodellen uppmanar fotografer att skippa Photoshop

Gisele Bündchen är en av världens högst betalda supermodeller och har stenkoll på hur modevärlden fungerar. Nu uppmanar hon modefotografer att skippa Photoshop i de flesta reklamannonser.

Den långbenta skönheten, affärskvinnan, supermodellen och skådisen Gisele Bündchen använder nu sin status och går ut och berättar att hon är emot retuschering av reklamannonser som hon medverkar i.

Den 32-åriga fashionistan vill att modefotografer anammar en mer naturlig look, omfamnar kvinnans brister och taggar ner med retuschering av modebilder, skriver tidningen Daily Mail.

Bündchen, som i sin senaste kampanj med varumärket BLK DNM, medverkar utan nästan någon som helst hårstyling och smink är glad över att svenske Johan Lindeberg, som är creative director för märket, valde att framställa henne så naturlig som möjligt.

– Jag älskar hur han jobbar med kvinnors utseende. De ser så verkliga och råa ut vilket är ovanligt i modevärlden nuförtiden, säger hon till samma tidning.

Följ Sofis mode på:

Instagram: @sofismode

Twitter: @sofis_mode

Facebook: Aftonbladet.Sofismode

ANNONS

Följ ämnen i artikeln