Blondinbella rasar mot nya ”kvinnobilen”

Uppdaterad 2016-09-22 | Publicerad 2016-09-21

”Den mest idiotiska satsningen på evigheter”

Riktad till unga kvinnor med fraser som ”lätt att parkera”, ”champagnefärgad inredning” och ”eylinerformade lyktor”.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip rasar mot den nya ”kvinnobilen”.

– Tack för att ni tror att jag kör med med underliv och parkerar med brösten till låten ”Girls just wanna have fun” på högsta volym, skriver hon på sin blogg.

I ett inlägg på sin blogg med titeln ”Kvinnobilen är här” har Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 25, uttryckt sina känslor kring en nylanserad bil som beskrivs som ”den perfekta bilen för den smarta, självständiga, aktiva unga kvinnan som är på väg”.

Bilen, som är ett samarbete mellan Cosmopolitan och biltillverkaren Seat kommer i två färger: lila och 'godisvit'. Enligt biltillverkaren är bilens lyktor ”eylinerformade” och ska framhäva lyktorna precis som smink framhäver ögat. Inredningen är champagnefärgad.
”Det är precis det som jag har suckat över högt tidigare. VARFÖR kan inte lamporna se mer gulliga ut?”, skriver Blondinbella ironiskt på sin blogg.

”Lätt att parkera”

Enligt Cosmopolitan är din bil en plats för karaoke-framträdanden, sista minuten-ombyten och dramatiska skvallerstunder. Den nya bilen marknadsförs som lättparkerad och lättkörd, något som Blondinbella reagerar starkt på.
”Jag har aldrig lyckats med en parkering men denna modell underlättar tydligen för oss kvinnor”, skriver hon.

”Kör med mitt underliv”

Blondinbella avslutar inlägget med att ge både bilföretaget och tidningen bakom samarbetet en rejäl känga.

”Tack för att ni tror att jag kör med med underliv och parkerar med brösten till låten ”Girls just wanna have fun” på högsta volym. Den är den mest idiotiska satsningen på evigheter”, skriver hon.

Nöjesbladet har sökt Isabella Löwengrip för en kommentar.

Följ ämnen i artikeln