Profilernas drag – börjar sälja sexleksaker: Vill få fler kvinnor att komma

Hjärtformad vibrator • Målet

Uppdaterad 2024-04-29 | Publicerad 2024-04-28

Efter krisen:

Nu har Margaux Dietz ihop med Lovisa ”Lojsan” Wallin, börjat sälja sexleksaker.

– Vi vill förändra synsätt och öppna samtal om kvinnors hälsa, njutning och sexualitet, säger Lojsan till Mama.

Det stormade ordentligt kring Margaux Dietz, 33, efter att hon 2021 publicerat en Youtube-video där en utslagen man syntes. Sedan dess har hon fått kämpa med att bygga upp sitt personliga varumärke igen och siffror visar att att influencerns bolag fått stora konsekvenser efter kritiken, omsättningen har minskat stadigt sedan 2020 vilket Influens.se rapporterat.

Till Mama säger Dietz att det ”blev en läxa för livet” och att hon lärt sig av sitt misstag.

Margaux Dietz.

Nu har hon – tillsammans med influencern Lovisa ”Lojsan” Wallin, 30, – startat bolaget Niut club, som kommer att sälja sexleksaker.

Den första produkten till försäljning är en hjärtformad, rosa vibrator som de tagit fram med hjälp av Play-doh-lera.

Lovisa ”Lojsan” Wallin.

Vill påverka orgasmglappet

Lojsan berättar för tidningen att idén kommer från att de tycker att porren gett en skev bild av sex – och att kvinnor inte vågar säga att de inte kommit, eftersom det viktigaste är att mannen gjort det.

– Vi vill förändra synsätt och öppna samtal om kvinnors hälsa, njutning och sexualitet. Vi vill helt enkelt att fler kvinnor ska komma, säger hon till tidningen.

Mama skriver att det finns en studie som visar att män får orgasm 95 procent av gångerna de har sex med en kvinna. En kvinna får det endast bara 65 procent av gångerna.

– Det handlar inte bara om sexleksaker, utan vi vill skapa en kategori av produkter och tjänster som gör att det faktiskt kan påverka de siffrorna. Det är vårt mål, säger Margaux.