Annons

Malmöverkstaden som har 135 vd:ar

De flesta gillar inte att besöka en verkstad – ett besök innebär ju ofta något är fel med bilen. Därför har Mercedes-Benz Malmö under 2017 satsat stort på att göra verkstadsbesöket till en bra upplevelse för kunderna.

– Vi har tittat på allt. Ett konkret exempel är att vi kapat tiden det tar att lämna in sin nyckel vid service – ner till 3 minuter från det värsta fallet på 30 minuter, säger Mikael Olsson, på Mercedes-Benz Malmö.

En effekt av satsningen är att man internt jobbar efter mottot att företaget nu har 135 vd:ar.

– Vi kallar det Mercedes-Benz Malmöanda och handlar om att alla medarbetarna ska vara delaktiga och kunna fatta svåra beslut på egen hand. En Mercedes är uppbygd av över 50 000 delar och våra medarbetare kan varenda en. Kompetensen bakom ett svårt beslut grundar sig i våra medarbetares kunskap och i deras dagliga arbete, säger Mikael Olsson.

För kunden innebär det snabbare service och en bättre upplevelse.

– Att göra verkstadsbesöket till något bra är för oss en väldigt bra start på vägen till att bli nr. 1.

EXTERN LÄNK:

Följ Mercedes-Benz Malmö på Facebook för fler nyheter

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln