Coronapandemin

Israeliska coronareklamen: ”Stay höme”

Av: 

Joachim Kerpner

NYHETER

Många myndigheter och företag världen runt satsar på coronainformation.

De flesta är på temat ”stanna hemma”. Eller ”stay höme” som det heter hos Ikea i Israel.

Här är elva exempel från olika länder.

Ikea i Israel har beställt den här reklamen med ett enkelt budskap: Stay höme.

Israelisk coronareklam.

Foto: McCann

I Kazakstan gör en fristad för hemlösa hundar reklam med budskapet ”håll avstånd till människor, inte till husdjur”.

Coronareklam i Kazakstan.

Foto: Instagram

Delstagen Oregon i USA tackar alla yrkesgrupper som fortfarande arbetar utanför hemmet med den här affischen.

Coronareklam från Oregon, USA.

Foto: State of Oregon

”Vi håller oss på avstånd men har aldrig varit närmare varandra”, hävdar ett portugisiskt företag.

Portugisisk coronareklam.

Foto: Pelcor

Se till att våld i hemmiljö inte ökar under coronakarantänen. Det är budskapet i den här reklamen från Rumänien.

Rumänsk coronareklam.

Foto: Anais

Schweizisk myndighetsreklam med ett enkelt budskap: ”Stoppa coronautbrottet”.

Informationskampanj i Schweiz.

Foto: foph-coronavirus.ch

”Stanna hemma. Vem som helst kan få viruset. Vem som helst kan sprida det.” Brittisk myndighetskampanj mot coronaviruset.

Brittisk myndighetsreklam.

Foto: NHS

”Bort med fingrarna från ansiktet” är budskapet från ett amerikanskt företag.

Amerikansk coronareklam.

Foto: Adsoftheworld

”Stanna hemma”, är budskapet i den här reklamen från Världshälsoorganisationen, där ett coronavirus tagit över Colosseum i Rom.

Coronareklam med italienskt motiv.

Foto: WHO

Rena skräckfilmen liknar den här coronareklamen med Hollywood-motiv. ”Stanna hemma”, manar WHO.

Coronareklam från Los Angeles.

Foto: WHO

Från Dubai kommer den här anti-coronareklamen.

ANNONS EXTERN LÄNK

Tror du att du haft Covid-19? Beställ antikroppstest enkelt här.

Werlabs

Coronaaffisch med Dubai-motiv.

Foto: WHO
Publisert:

LÄS VIDARE

Senaste nytt om coronaviruset

ÄMNEN I ARTIKELN

Coronapandemin

Coronaviruset

WHO

Hollywood