Strul med Klarna

Publicerad 2021-10-02

På förmiddagen låg Klarna nere – i hela EU.

Problemen var lösta först på eftermiddagen.

”Klarnas produkter och tjänster är återställda”, skriver Filippa Bolz, pressansvarig för Klarna, i ett mejl.

På lördagsförmiddagen låg Klarnas app och betaltjänster nere i hela EU.

”Vi upplever just nu störningar på grund av tekniskt fel och under tiden kan kunder uppleva svårigheter att genomföra köp och att logga in i appen”, skriver Filippa Bolz, pressansvarig för Klarna, i ett mejl.

Problemet påverkade tjänster som Klarna Checkout, Klarna Payments, Instant Shopping och Klarnas betalkort.

”Vi jobbar på att lösa felet så snabbt som möjligt och kommer att informera om när problemet är löst. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta orsakar”, skriver Filippa Bolz.

Några problem lösta

På lördagseftermiddagen meddelade Klarna att de flesta problemen var lösta. Tjänsten Klarna Checkout fungerade dock fortsatt inte i Norden.

”Vi upplever fortfarande störningar, däremot är de begränsade till vår Klarna Checkout-produkt framförallt i Norden”, skriver Klarna på sin hemsida.

”På grund av störningarna håller vi fortfarande Klarnas app stängd, men hoppas ha den uppe snart igen”, skriver Filippa Bolz.

Vid 16-tiden meddelar Klarna att alla problem ska vara åtgärdade.

”Klarnas produkter och tjänster är återställda. Vi börjar därför att öppna upp Klarnas app igen och den ska fungera för alla Klarnas användare väldigt snart”, skriver Filippa Bolz.

Följ ämnen i artikeln