Dagens namn: Amalia, Amelie
arrow Nere på Järntorget i Göteborg syns allt oftare patrullerande ordningsvakter.
arrow När Waldemarsudde visar Ett eget rum, en sorts uppföljning till den stora De drogo till Paris som visades på Liljevalchs…
arrow I ett hörn fladdrar det snåriga bandtrassel som en gång varit en videofilm i en storm som skapas av två kraftiga fläktar.
arrow KONST ULRIKA STAHRE om den utbyggda Göteborgsbiennalen
arrow KONST Ulrika Stahre om ”Dirty evidence” på Bonniers konsthall
arrow KONST Robert Stasinski ser ”Politisk konst” på Zamek Ujazdowski i Warszawa – en konstnärlig krutdurk utan sammanhang
arrow ULRIKA STAHRE Nu har nya större Liljevalchs öppnat
arrow KONST: Fredrik Svensk: Modig utställning på Sonsbeek
arrow SONIA HEDSTRAND ser en utställning där fakta blir estetik
arrow KONST Fredrik Svensk: Jag säger inte att han är antivaxxare
arrow KONST: Fredrik Svensk besöker Borås konstbiennal
arrow KONST Ulrika Stahre Covid och klimatkrisen ställer nya krav
arrow KONST Ulrika Stahre om en biennal som påminner om skamfläckarna
arrow ULRIKA STAHRE Märklig vilja att stoppa samtal om ett verk byggt för evigheten
arrow KONST Camilla Hammarström: Nya sätt att se på hemmet och tryggheten blir belysta i sommarens utställning
arrow KONST Camilla Hammarström: Det riktigt galna och innovativa saknas
arrow FREDRIK SVENSK Konsthistoria och kolonialism i en utställning utförd med elegans och precision
arrow KONST Ulrika Stahre ser Ceija Stojkas konst – en pionjär i skildringen av förföljelsen
arrow KONST Ulrika Stahre: Bilden av honom sitter djupt – men det är naturmotiven som är mest intressanta
arrow KONST Martin Aagård: Tech-miljardärerna tar över konstvärlden – hans bild såldes för 69 miljoner dollar
arrow KONST Ulrika Stahre: ”Experimentalfältet” är lätt att uppfatta och uppskatta
arrow KONST Camilla Hammarström: Bonniers konsthall visar en retrospektiv med Ann Böttchers stillsamt laddade verk
arrow KONST Ulrika Stahre: Luleåbiennalen är laddad med fantasi och skruvad humor
arrow KONST Fredrik Svensk: ”Generation” är ett rikt och lustfyllt återbesök i 1990-talet
arrow KONST Camilla Hammarström om en sorgesång från Sápmi på Sven-Harrys
arrow KONST Fredrik Svensk: Köttigt och närvarande på Göteborgs konsthall
arrow KONST Ulrika Stahre: Visionärt, offensivt och sympatiskt på Magasin III
arrow KONST Ulrika Stahre:
arrow FREDRIK SVENSK Berlinbiennalen blir inget liberalt smörgåsbord
arrow KONST Ulrika Stahre: Naturen är skådeplats för troll och allsköns knytt – och mänskliga projektioner
arrow KONST Ulrika Stahre: Utställningen speglar vår sorg och det som gått förlorat
arrow KONST Ulrika Stahre: Faith Ringgold bidrar till förståelsen för Black lives matter
arrow KONST Fredrik Svensk ser fotografier som speglar kvinnor och begär
arrow KONST Fredrik Svensk om en utställning på gränsen mellan konst och en mörk verklighet
arrow KONST Fredrik Svensk om ”Sacrifice” på Röda Sten: En i raden av glimrande utställningar
<
1
...
4
5
6
25
>