Ny SHL-sponsor ger klubbarna kassaklirr

Publicerad 2016-06-09

Efter missen förra säsongen – nu blir mittcirkeln fylld

Tomt i mitten Så här såg det ut i Malmö arena under förra säsongen – men till nästa fylls mittcirkeln.

Utebliven reklam i mittcirkeln resulterade i 28 miljoner kronor mindre till klubbarna.

Nu är problemet löst – då Nordicbet presenterats som ny huvudsponsor för SHL.

– Det betyder mycket, säger SHL:s vd Jörgen Lindgren.

Följ ämnen

SHL har, sedan Svenska Spel hoppat av inför förra säsongen, saknat en huvudsponsor.

I dag presenterades spelbolaget Nordicbet som ny huvudpartner, i ett avtal på två år.

– SHL har letat efter en partner som vill arbeta brett i sitt sponsorskap och vill hjälpa till att utveckla ligan och ishockeyn. Det är ett fint komplement till våra andra sponsorer. Det är jättekul, jättebra på alla sätt, säger Jörgen Lindgren till Sportbladet.

Kommer synas i mittcirkeln

Förra säsongen saknades reklam i mittcirkeln på SHL-arenorna. Enligt C Mores hockeypodd tappade SHL-lagen totalt 28 miljoner kronor, två miljoner var, på att mittcirkeln inte fylldes med en företagslogga.

Hur mycket pengar samarbetet med Nordicbet ger klubbarna vill Jörgen Lindgren inte kommentera.

– Vi, i alla våra sammanhang, kommenterar inte omfattning av våra partnerskap. Men det jag kan säga är att det är ett bra engagemang från Nordicbet, säger han.

Och Nordicbets logga kommer pryda mittcirklarna i minst två säsonger.

– Ja, det stämmer. Vi vill ju sälja det vi ska sälja, och det blev en utebliven försäljning förra säsongen. Nu har vi jobbat ett tag, hittat en bra och aktiv partner och det betyder mycket, säger Lindgren.