Fick dåligt kött – butikschefen räddade söndagsmiddagen

Uppdaterad 2018-03-27 | Publicerad 2017-09-25

Köttet som norska Göril Huse köpt hem var dåligt och hon upplyste butiken om det på deras Facebooksida. Då fick hon en respons som var något utöver det vanliga, skriver norska Nettavisen.

– Det var helt fantastisk och väldigt oväntat, säger hon till Aftonbladet.

Norska Göril Huse hade köpt kött i sin vanliga butik Rema i Oslo som hon skulle ha till söndagsmiddagen. Men köttet var inte riktigt av den kvalité hon hade tänkt sig.

Då butiken var stängd skrev hon på deras Facebooksida för att upplysa dem om det.

Kära Rema. Vi är egentligen ganska nöja med er. Men idag förstördes söndagsmiddagen två gånger. Det ena paketet med lammlägg var dåligt. Och lammfärsen som skulle gå ut imorgon var också dåligt. Det går inte att ta bilder på lukt men jag vill väldigt gärna ha igen pengarna för detta. Jag hoppas också att er kyl blir bättre”, skriver hon i inlägget.

Och hon fick ett svar hon inte hade förväntat sig.

– Det tog tre minuter innan butiken svarade att de kunde komma med nya varor till mig på 15 minuter, om jag skrev var jag bodde, säger hon.

Göril skrev sin adress och mycket riktigt – efter cirka 15-20 minuter ringde de på dörren. Butiken hade levererat ett paket kött, ett paket lammlägg och en bukett blommor.

– Det var helt fantastiskt och väldigt oväntat. Jag skrev till dem för att kunna visa butiken varorna och kanske få pengarna tillbaka samt för att uppmärksamma att de eventuellt hade dåligt kött hos sig, säger hon och fortsätter:

– Så får man den här fantastiska responsen tillbaka och middagen blir räddad. Det är helt oroligt.

Butikschefen: ”Kunden är chefen”

Göril tycker att butiken ska ha ett ordentligt tack.

– Kanske kan andra lära sig av det, för sådan service kan man inte förvänta sig. Men det är fantastiskt att de har möjligheten att glädja någon och överträffa det. Jag kommer att fortsätta att handla där, det finns det ingen tvivel om.

Flera personer hyllar butiken för agerandet men för butikschefen Glenn Berggren var det inget snack om saken.

– Det är kunden som är chefen. När jag såg inlägget om att kunden köpt en produkt som inte levde upp till förväntningarna tänkte jag att jag måste handla snabbt. För mig var det enkelt och naturligt, säger han och fortsätter:

– För mig var det bara en reaktion, att det var något jag måste göra. Kunden hade en negativ upplevelse och att vi kunde göra det till något positivt är väldigt bra.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln