Pluschefen: ”Vi har aldrig satsat så mycket som nu”

Publicerad 2019-04-02

Efter 15 framgångsrika år putsas Aftonbladet Plus upp.

Med stärkt identitet, nytt innehåll, nya erbjudanden – och ny logga.

– Vi har aldrig tidigare satsat så mycket på Plus som vi gör i dag. Och jag hoppas läsarna gillar det vi gör, säger Pluschefen Ted Kudinoff.

Pluschefen Ted Kudinoff.

När Aftonbladet lanserade Plus för drygt 15 år sedan bröts ny mark med en digital prenumerationstjänst som med tiden har blivit stilbildande i Sverige och även internationellt. Numera är en Plustjänst en självklarhet för mediehus.

Nu är det dags att lansera nya Plus.

– Vi har under 15 år byggt upp en bas på 250 000 kunder. Under dessa år har vi skaffat oss en ovärderlig erfarenhet och nu har vi lyssnat extra noga på vad läsarna verkligen vill ha, säger Pluschefen Ted Kudinoff.

Premiär för nya Aftonbladet Plus i dag – mycket att upptäcka för dig som prenumerant!

Resultatet? Ett nytt Aftonbladet Plus med tillgång till allt innehåll och unika erbjudanden presenterade på ett nytt sätt.

En ny hemvist för Plus har skapats, en egen förstasida där nytt innehåll och nya erbjudanden samlats och presenteras snyggt och lättöverskådligt. Där hittar du givetvis en lång rad artiklar och artikelserier, skrivna av några av Sveriges skickligaste reportrar, om de ämnen som engagerar mest.

– Vi satsar extra på några av de områden som ni uppskattar allra mest, Nyheter, Sport, Nöje,  Krimreportage, Relationer och Hälsa. Som Pluskund får du ta del av allt innehåll på Aftonbladet, säger Ted Kudinoff.

Utöver alla Plusartiklar finns direktsänd fotboll från spanska La Liga och italienska Serie A, direktsänd ishockey med kvalet till Hockeyallsvenskan, samt ett utbud av dokumentärfilmer och exklusiva rättigheter som Oscarsgalan.

Till det kommer över 200 uppdaterade reseguider, återkommande tester av prylar, mat och dryck och, inte minst, unika erbjudanden som kompletterar journalistiken.

– Våra konsumenttester är väldigt populära och Plusbetygen är något vi vet uppskattas av läsarna. Här satsar vi ännu mer och under premiärveckan erbjuder vi ett nytt test varje dag.

Men det stannar inte där. Under våren kommer flera nya satsningar att presenteras.

– Vi har flera redaktionella satsningar på gång. Vi vill göra Plus ännu bättre för läsarna. Har ni idéer, frågor eller funderingar om Aftonbladet Plus, mejla direkt till mig, säger Ted Kudinoff.

Upptäck nya Plus-sajten
här!

Följ ämnen i artikeln