Datorstrul på SAS – kunder kunde inte boka biljetter

Publicerad 2018-07-12

Under torsdagseftermiddagen gick det inte att köpa biljetter på flygjätten SAS hemsida.

Orsaken var en driftstörning i bokningssystemet.

– Vi beklagar besväret som detta orsakat för våra kunder, säger presschefen Freja Annamatz.

”Vi har just nu problem med våra webbplatser, och det orsakar instabilitet.”

Det meddelandet mötte den som försökte köpa en biljett på flygjätten SAS hemsida på torsdagseftermiddagen. På grund av en driftstörning gick det inte att boka biljetter på sajten.

– Vi arbetade intensivt för att lösa problemet så fort som möjligt, och vi beklagar besväret som detta orsakat för våra kunder, säger Freja Annamatz, presschef på SAS.

Problemet uppstod vid 14-tiden på torsdagseftermiddagen. Omkring klockan 17 gick det att köpa resor på sajten SAS Classic.

Följ ämnen i artikeln