Nordeas mobilbank låg nere: ”Tekniskt strul”

Uppdaterad 2019-03-09 | Publicerad 2019-03-08

Strax efter klockan 17 slutade Nordeas mobilbank att fungera. Vid klockan 20 var problemet åtgärdat.

– Vi vet inte vad som orsakade felet eller omfattningen på det, säger Mikaela Östman, presskommunikatör Nordea.

Under fredagseftermiddagen drabbades Nordeas mobilbank av ett tekniskt fel. Och vid klockan 18:15 arbetade man för fullt för att hitta en lösning.

– Vi arbetar med en lösning men jag kan inte säga när vi har löst problemet. Men man kan fortfarande använda våra andra tjänster och är det något så är det bara att ringa, säger Mikaela Östman.

Nordeas mobilbankkunder möttes även av ett speciellt felmeddelande när de försökte logga in. ”Teknisk störning i mobilabnken. För närvarande har vi problem med att visa konton, lån och kort i mobilbanken. Vi arbetar med lsöa problemet så snart som möjligt”.

– Hahaha, oj där ser man, jag ska säga till vår personal att åtgärda felstavningarna, säger presskommunikatören.

Strax före klockan 20 var problemet löst.

– Vi vet inte vad som orsakade felet men nu är det löst i alla fall, säger Mikaela Östman.

Följ ämnen i artikeln