SJ:s bokningssystem nere – resenärer fick åka gratis

Publicerad 2018-05-29

Ett tekniskt problem hos SJ:s underleverantör gjorde att det inte gick att köpa biljetter under tisdagsförmiddagen.

Passagerare som inte fått tag i biljett fick åka gratis.

Vid 10.40 var problemet åtgärdat.

Problemet med att boka biljett via SJ:s hemsida, app och automater har pågått sedan åttatiden i morse, vilket IDG.se var först med att rapportera om.

– Det tekniska problemet hos vår underleverantör Silverrail upptäcktes strax före klockan åtta imorse, säger Carl-Johan Linde vid SJ.

Har man redan köpt en biljett är det inga större problem. Men ska du köpa en biljett med kort varsel så kan det bli svårigheter.

– För de som reser med kort varsel kan det bli problem. Vår tågpersonal kommer att ha överseende. Går det inte att boka biljett kommer man få åka med utan kostnad, säger Carl-Johan Linde.

Vid 10.40 var problemet hos underleverantören löst och det går återigen att köpa biljetter i SJ:s säljkanaler.

Följ ämnen i artikeln