Därför verkar Bianca Ingrosso satsa på e-handel
DAILY Experten om nya utvecklingen
Publicerad 2021-10-18
Lyssna: iPhone Acast Spotify
Eller ⬇️ Klicka på Lyssna-knappen
Bianca Ingrosso är i dag en av Sveriges största influencers med över 1,2 miljoner följare på Instagram.
2018 började hon driva sminkföretaget Caia cosmetics. Ett företag som snabbt blivit en kassako, med flera miljoner i omsättning. Under förra sommaren sålde hon av en del av sin andel i bolaget för över 70 miljoner kronor.
Häromveckan blev det känt att Bianca Ingrosso verkar satsa på e-handel. I nyregistrerade företaget Ani Who AB på Bolagsverket, så återfinns hon som styrelseledamot.
Så, varför är det en grej att en influencer och entreprenör som Bianca Ingrosso börjar med e-handel? Vad kan det betyda för marknaden om följarna väljer att handla hos henne istället för på klassiska handelsplatser på nätet? Hur fort skulle det gå för den här typen av e-handel att etablera sig?
Gäst: Åsa Johansson, reporter på Breakit.
Programledare: Jenny Ågren.
Aftonbladet Daily är daglig podcast som sammanfattar och fördjupar aktuella nyhetshändelser och samtidsfenomen. Varje vardag intervjuar vi experter och reportrar för att ge en lite större bild av de nyheter som dominerar flödet.
Avsnitten släpps klockan 04.00 varje morgon och man kan prenumerera i alla podcast-appar som till exempel Podcaster, Spotify eller Acast. Om man följer Aftonbladet i sin smarta högtalare kan man dessutom få Aftonbladet Daily direkt i sitt nyhetsflöde. Aftonbladet Daily görs av Olivia Svenson och Jenny Ågren.
Prenumerera på Aftonbladet Daily:
På iTunes
På Acast
På Spotify
Via RSS