Tittarilska mot TV4 efter influencerbeslutet: ”Orättvist”

Publicerad 2020-02-17

Influencern Antonia ”Anty” Johnson är en av deltagarna i ”Big brother” 2020.

Men många anser att det är orättvist då hon redan har flera hundratusentals följare på sociala medier.

– Jag tycker faktiskt det är lite orättvist, säger deltagaren Julia Löfgren till Aftonbladet.

Många har reagerat på att TV4 valt att plocka in en framgångsrik influencer i årets uppsättning av ”Big brother” 2020.

Antonia ”Anty” Johnson har på Instagram över 300 000 följare och flera hundratusentals prenumeranter på sina youtubekanaler.

”Så otroligt svagt att plocka med en influencer som redan har 300k följare på instagram, som om någon vanlig person med 300 följare skulle ha en chans mot dom??” skriver en person på sociala medier.

”Tråkigt att de tar in influencers. Blir aldrig rättvist i röstningar”, skriver en annan.

Antonia ”Anty” Johnson medverkar i ”Big brother” 2020.

Julia Löfgren: ”Orättvist”

Deltagaren Julia Löfgren hade innan sin medverkan i ”Big brother” gjort research och upptäckt att flera av deltagarna redan hade massor med fans i ryggen, något hon inte tyckte var speciellt roligt. 

– Jag tycker faktiskt det är lite orättvist. Tänk om du som journalist sitter mot en annan journalist som jobbat i 50 år och har alla kontakter? Han har 300 000 fler personer på sin sida än vad du har. Vem tror du får jobbet? Han som har fans, säger hon till Aftonbladet.

Julia Löfgren.

TV4: ”Sökte som alla andra”

Joel Bendrik, exekutiv producent på TV4, skriver i ett mejl att Antonia ”Antys” Johnsons medverkan inte har något med hennes karriär att göra och att hon är där på samma premisser som alla andra.

”Antonia sökte precis som alla andra, hon skickade in en rolig ansökningsfilm och sen när vi träffade henne blev vi ännu mer förtjusta i denna jordnära och coola tjej från Umeå”, skriver han.

”Big brother” sänds tisdag till söndag 19.00 och måndagar 21.00 på Sjuan, TV4 Play och Cmore. Det sänds även dygnet runt på Cmore.

Antonia ”Anty” Johnson tilldelades Årets collab på Guldtuben 2015.

Följ ämnen i artikeln