Woah Dad anmäls efter Robyn-konserten

Reklamationsnämnden har fått in flera anmälningar

Publicerad 2019-10-04

Robyns spelning på Sjöhistoriska muséet i Stockholm möttes av hård kritik.

Flera besökare vittnade om oändliga köer och att dryck samt mat tagit slut.

Nu anmäls arrangören Woah Dad Live till ARN, enligt GP.

CIrka 22 000 personer samlades på Sjöhistoriska muséet i Stockholm 17 augusti för att se superstjärnan på endagsfestivalen ”Smash Fest med Robyn och vänner”.

Ingen fick ta med sig mat eller vatten in på festivalområdet, eftersom det skulle finnas att köpa på plats. Men efter besöket var det flera besvikna kunder som vittnade om oändliga köer och att dryck samt mat på festivalområdet snabbt tog slut.

– Allt var så oorganiserat och det var så mycket folk så jag kände mig inte trygg. Det gick varken att få mat eller dryck. Jag tänkte: ”Om någonting händer här så har de inte kontroll”, sa festfixaren Mia Jorpes till Nöjesbladet då.

Nu har flera personer valt att anmäla arrangören Whoa dad live till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, efter haveriet under Robyn-spelningen i somras. Petra Isaksson är en av dem och säger till GP att hon hade köpt sex biljetter till konserten och att förväntningarna var höga.

– Det var en födelsedagspresent till en kompis. Vi åkte upp ett helt gäng. Men det som skulle bli en kul kväll blev den värsta kvällen i våra liv, säger Petra Isaksson till tidningen.

Arrangören om kritiken

Petra Isaksson tog kontakt med arrangören två dagar efter konserten och krävde pengarna tillbaka. Hon fick då inget svar. ARN har efter konserten fått in tio anmälningar från besvikna festivalbesökare och flera uppger att arrangören inte återkopplat när de har hört av sig. Strax efter festivalen rapporterade SVT att arrangören anmälts till Konsumentverket för vilseledande marknadsföring.

Whoa dad har i ett mejl till GP svarat på kritiken:

”Arrangörerna för Smash är Woah Dad och All Things Live. ARN har fått in ett fåtal anmälningar i samband med Smash. De flesta av dem är avklarade. Några har inte skickats till någon av oss arrangörer ännu, de är kvar hos handläggare på ARN. Till dagens datum (4 okt) har vi besvarat samtliga frågor som det begärts svar på av oss”.

Robyn på Sjöhistoriska.

Följ ämnen i artikeln