Störningar hos Nordea

Uppdaterad 2017-06-27 | Publicerad 2017-06-22

Det är just nu svårt att logga in på Nordeas internetbank.

Det är just nu störningar i Nordeas internetbank. Flera kunder har därför svårt att logga in.

– Vi jobbar för fullt på att lösa det, säger Petter Brunnberg, presschef på Nordea.

Det har under morgonen varit svårt att logga in på internetbanken hos Nordea. Flera kunder möts av följande meddelande:

”För närvarande har vi långa svarstider i den tjänst du försöker använda. Vi ber dig försöka senare och beklagar de besvär detta förorsakar dig.”

Nordeas presschef Petter Brunnberg bekräftar problemen:

– Vi har haft störningar under morgonen som gör att vissa har problem att logga in. Vi jobbar för fullt på att lösa det, säger han.

Han betonar att hela tjänsten inte ligger nere, och att det endast rör internetbanken. Mobil- och telefonbanken ska fungera som vanligt.

Nordea vet inte vad störningarna beror på, och har heller ingen prognos för när felet kan vara avhjälpt.

– Nej, vi tittar på det nu och försöker rätta till det, säger Petter Brunnberg.

Min ekonomi

Prenumerera på Cervenkas Nyhetsbrev

Spaningar om den turbulenta ekonomi vi lever i nu

Följ ämnen i artikeln