Annons

Så får du snabbare betalt efter utfört jobb

Känner du igen dig i följande?

Faktureringen skjuts upp för att ”jobbet” går först eller för att det helt enkelt är tråkigt och krångligt med massa administration.

Resultatet blir att pengarna kommer in på kontot väldigt sent – eller i värsta fall inte alls.

– Många företagare går runt med en ständig oro över att inte få betalt i tid, säger Marie Lundberg, vd på Dicopay, en ny tjänst som gör det möjligt att fakturera på några sekunder och få betalt direkt.

Att vara företagare inom tjänstesektorn kan vara väldigt roligt, men också tufft och stressigt. Något som kan vara extra jobbigt, krångligt och tidskrävande är faktureringen, vilket gör att allt för många företag skjuter på just detta.

– Att få iväg sin faktura snabbt och omvandla sin arbetade tid till pengar på kontot är A och O för att överleva som företagare. Trots det är det alldeles för många som inte får iväg fakturan och därmed går med en ständig oro över att inte få betalt för utfört jobb, säger Marie Lundberg.

Det är inte ovanligt att företag som levererar tjänster ofta får vänta 60 dagar eller ännu längre innan de fått betalt för jobbet som utförts. Det leder till en ständig oro men påverkar också förmågan att växa och utveckla sin verksamhet.

Fakturera direkt i mobilen

Nu går det i stället att fakturera med mobilen – på bara några sekunder. Dicopay är en ny mobilapp för företagare som vill fakturera enkelt och snabbt och få betalt direkt när jobbet är klart.

Tjänsten gör vardagen enklare och frigör tid för företagaren som kan användas till nya uppdrag och att utveckla verksamheten. Appen riktar sig till alla företagare som vill ta bort tråkig administration – oavsett om du är hantverkare, trubadur eller personlig tränare.

– Appen är framtagen för att göra det så enkelt och snabbt som möjligt att få iväg sina fakturor och få betalt direkt. Faktureringen tar några få sekunder och kräver i sin enklaste form endast ett mobilnummer och ett fakturabelopp. Den förenklar, minskar oro och tar bort administrativt jobb, säger Marie Lundberg.

Slipp onödiga diskussioner om vad som var överenskommet

Ett problem som kan uppstå om fakturan kommer till kund långt efter att arbetet har genomförts är att man inte minns exakt vad som var sagt. Det är inte ovanligt att det uppstår diskussioner om vad som faktiskt var avtalat och det är långt ifrån alltid det finns en offert att luta sig mot.

Med Dicopay får du godkännande från kund direkt vid faktureringstillfället. Ett sms skickas ut och kunden godkänner enkelt arbetet i sin mobil. När fakturan väl är skickad hanterar Dicopay bevakning av betalning och skickar ut eventuella påminnelser.

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln